Duktiga oss!

Äntligen är jag klar med samhällskunskapen! Att läsa om politik är inte vad jag gillar, vet inte vad jag gillar att läsa heller som har med samhällskunskap att göra. Nu är det iallafall avklarat och jag hoppas på att vi börjar på något roligare i veckan nu. Idag har jag förövrigt sytt första provnallen med Linn. Sjuukt söt! Eller vad tycker ni? Självklart hann vi fika lite och prata igenom projektet lite. Min röst är tillbaka, men inte så fullt funktionell som vanligt. Stackars min lilla hals, den som är van vid att jag snackar konstant! kan inte vara lätt för den nu. Haha. Pratar ju typ hälften så mycket som vanligt, inte bra! Jag som har så mycket att berätta för folket.
Idag i skolan så hade vi mössprovning och lite annat inför studenten.. Nu känns det som det närmar sig!! Helt sjukt vad jag längtar. Eftersom att jag inte heller kommer att åka med på studentresan, har jag sagt det tidigare kanske? Iallafall som ska jag inte det då det blev lite fööör dyrt med tanke på att jag ska betala så mycket som möjligt själv, dessutom kanske flytta till Värnamo för att plugga. Det blev liksom lite too much. Och sen så tänkte inte pappa betala mitt körkort om jag skulle slösa så mycket pengar på en "supar-resa" som han uttryckte det, skulle han inte betala körkortet. Låter taskigt, men jag förstår han. Så jag och Linn kommer istället att köra på en spa-weekend i sunne eller någon annanstans i Sverige. Men det känns ok ändå. Jag hinner resa så många gånger ändå i mitt liv, förhoppningsvis.  
Resterande tid av dagen tänkte jag ägna på matte b, så trååkigt och såå dålig på det så det är helt sjukt. Skulle behöva ett mattesnille till släkting eller pojkvän just nu. Har ju ingetdera och därför så blir det lite svårt att få hjälp. Vet ingen kompis heller som finns nära till hands som kan hjälpa mig.. Bor för avlägset. Typiskt. Däremot har jag bestämt att jag jäklar i bergen ska klara detta provet nu. Där med basta!
Så därför lämnar jag er nu, dyker ner i boken och hoppas på att jag inte drunknar.

Dagens bilder.


Storleken på min mössa, den minsta som fanns. Kul. Minst huvud på skolan.

Mallen till vår sööta nalle!

Linn in action på mormors gammla husqvarna.

Resultatet, vi alla är chockade över att det gick så bra på första försöket. Med tanke på att ingen av oss sytt på över 2,3 år. Haha. Vi är mycket nöjda och stolta!

En smygtitt på en utav alla de saker som jag köpte ifrån ABC-gruppen, utöver mössan. 

             
                                    Ha en trevlig kväll mina vänner, ta hand om er!
                                                                                ♥♥♥



Linn

Händelserik dag detta må jag säga! :D

2010-09-27 | 22:34:34 | http://photomusic.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0