What to do?

Efter mitt raseriutbrott i tisdags blev det inte någon mer blogg eller skolarbeten typ. Alla mina tankar och koncentration gått till och att försöka förstå vad det är som händer. Man får höra så mycket knepiga saker om folk, folk ljuger en rakt upp i ansiktet o.s.v. Jag förstår inte hur folk orkar lägga ner energi och tid på att komma på rykten om folk? vart ligger det roliga att såra en männsika? Det flesta har någon gång råkat ut för detta, har du inte det så kommer det att någon hända. Tro mig. Jag kan bara säga att jag är glad att jag har två person som jag kan prata med allt om och det är mamma och mormor. Jag har såklart andra vänner som jag pratar med, fast det är oftast sådana allmänna problem.
Just nu är allting jobbigt känner jag. Känslan av att veta att när som helst rasar den fasad som vi byggt upp. Det är otroligt påfrestande. Att sitta i skolan och veta att snart kommer samtalet, om att det som vi alla hoppats på och längtat efter skett. Samtidigt så kommer det tråkigaste som finns att ske.
Hur ska man orka vara stark i alla lägen? Hur länge ska man behöva orka visa alla att allt är bra? Frågorna snurrar runt så mycket i huvudet så jag får huvudvärk.
Allt sker samtidigt. Ett gammalt liv börjar blekna bort, ska man sakna det eller ska man bara blicka framåt? Vet inte alls vad jag ska tro längre!
DU säger om hur mycket du behöver min hjälp och stöd men sen då? vad får jag tillbaka? en kniv i ryggen, en smäll i ansiktet. Att du inte kan vara ärlig emot mig tyder på att du döljer något. Jag vet inte vad problemet är, men sluta bara. Du förfaller alltmer i mina ögon ju mer du snackar med mig. Låt mig vara. Du bara förstör. Just like they always do.  

En annan sak som snurrar i mitt huvud är... Vad som hände mellan oss två? Vi var så tajta och nu pratar vi inte ens? Har det hänt något som jag missat? Vi har inte bråkat, inte tjafsat inte någonting men ändå så blir dagarna alltfler då ingen av oss tar kontakt. Antingen är jag Sveriges trögaste eller så är det alla andra som är för snabba att se saker!

Tänk på folket i er omgivning. Behandla andra som ni själva vill bli behandlade!
                                   ♥♥♥

Vet att jag skriver i kodform för vissa nu men detta är hur jag känner. Vissa kommer att förstå andra inte. Idag är ingen glad dag, Det borde vara det då jag nyss köpt mig en bil. Men ändå, allt bara rasar ibalnd. Denna veckan rasade allt. Samtidigt.

Nu ska jag iväg och kolla på hockey.







Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0