Upp och ner...

Tänk.. det har bara gått lite drygt över en vecka sedan jag skrev senast. Känns som om att det var minst en månad sen. Mycket har hänt, roliga och även tråkiga och sedan mycket tråkiga saker. Inget är som det alltid varit som jag brukar säga, fast nu menar jag det verkligen. Visserligen visste jag att det var på väg utför för denna familj, men kom igen vem hade trott att det skulle sluta med att en drar iväg till en annan lägenhet med alla djur och ett barn, en annan blir kvar hemma med det andra barnet. Det tredje barnet bor inne i stan och har noll koll på läget, hon får höra två olika historier hon får ett mobilsamtal på sin lunch om att mamma har dragit. Bort från de problem som hon själv skapat. Ilska, ilska är det enda jag känner, är så förbannat trött på den här jävla leken om att vi är en lycklig familj. Showen är över och jag tänker inte längre dölja hur jag mår. Eller där ljög jag, det kommer jag visst att göra, varje minut varje timme kommer jag att lossas som om att allt är bra och dra på mitt fina smile som försäkrar det.
Jag är trött, jag jobbar hela tiden, jag sover aldrig eftersom att jag tänker för mycket på kvällarna. Mina hälar värker p.g.a. stengolvet och alla de timmar som jag står upp på dagarna, kvittar hur mjuka skor eller sulor som jag lägger i. I min hjärna är det kaos just nu. Allt som jag egentligen skulle behöva är semester långt ifrån allt här hemma, att åka långt hemmifrån och göra något som jag alltid velat göra... Vandra. Japp det låter inte alls likt mig men det är faktiskt något som jag alltid velat göra, och uppe i norrland dessutom.
Menmen nu orkar jag inte skriva mer.. ska hämta mina saker till sängen som min bror dragit ut till tältet ute på gården! Hatar när okända människor sover med mitt täcke och mina kuddar, sist när jag kom hem hade han gjort samma sak, så nu måste jag bädda om igen! jag är så nära på att bara slå skiten ur han, men jag har ju som sagt inte tid med att sitta på ett ungdoms fänglese nu när jag jobbar 24/7. Så en utskällning får det bli. Inte för att han kommer att t aåt sig av den men jag får åtminstonde ut en del av min ilska på  han. Nej, det är inte fel att ta ut sin ilska på andra, iaf inte på min bror. Eftersom att han är så åååhh, finns inte ens ord för det.

Men nu ska jag fixa min säng och sen får jag se om jag tar mig en långpromenad.
Blir ju en tidig kväll, börjar 12 men måste åka i från FiF 09.35 för att hinna med bussen ut till bergvik. Så tråkigt, men å andra sidan kunde jag stannat kvar i stan men kände att jag ville hem. Fast det ångrar jag nu, som vanligt.

Hoppas att alla ni andra har ett sådant mycket bättre och roligare sommarlov än vad jag har!!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0