So what?

Jag ville bara tala om att mitt sommarlov må bara ha handlat om arbete dag ut och dag in. Ja, jag har väl missat att jag fyllt 18 och man ska vara ute och festa varje ledig stund då. Jag måste vara astråkig va? might be.. but I´m happy as hell anyway. Jag ångrar inget.
 Jag har hela livet på mig att festa, träffa folk, göra spontana saker. Men det som jag vill göra just nu är att bara känna när jag lutar mig bakåt i soffan att det inte finns några måsten dagen efter. Bara kunna göra vad jag känner för utan att få sura miner eller påhopp hur mitt liv är och inte är. Vi prioterar olika så enkelt är det. Kanske är det för att jag är uppvuxen hos m&m? Kanske är jag ingen partyprinsessa, jag kanske inte är någon normal tonåring? men vem bestämmer vad som är normalt och onormalt. Majoriteten eller ens egna sinne? Jag tycker att man ska kunna få göra vad man vill utan att omgivningen skapar kalabalik av det. Att kunna få vakna mitt i natten, utan att behöva räkna ut vad många timmar jag har på mig att sova tills klockan ringer upp till jobb. Det är något jag drömmer om just nu. Orka sitta och kolla på tvn fast klockan paserat 22.00 på kvällen. I min dröm finns just nu inga vilda fyllefester ute i ingenstans där alla precis alla ungdomar ifrån hela värmland och lite till samlas. Just därför ska jag nu hämta en iskall cider i kylskåpet och gå och luta mig bakåt i soffan och bara känna lugnet spridas i kroppen med resten av familjen.
:)

Varför göra allt när du är ung? Då har du ju inget att göra när du blir äldre?






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0