Dålig uppdatering..

... Igen.
Hade tänkt att jag skulle bli mycket bättre på detta med att blogga men just nu är det väldigt mycket skolarbete och dessutom så bor jag i Karlstad hos M&M under veckorna då det är skola. Datorn är med såklart men ändå så finner jag ingen riktigt ork till att sätta mig vid den och skriva ett inlägg. Lite lathet ligger det nog i det hela, men samtidigt vet jag inte riktigt vad jag ska skriva? Det kan ju inte vara kul och bara sitta och läsa vad jag gjort om dagarna, eller? Har så mycket tankar och känslor som jag vill skriva ut och även har skrivit ut fast inte på bloggen. Mitt privatliv är mitt och jag vill inte att vem som helst ska kunna läsa och veta om vad jag tycker, känner och mår för att den sedan ska kunna gå och snacka om det till en massa andra, tillslut säger det BOOM  och världens rykte börjar sprida sig och det kan sprida sig riktigt långt och antagligen med fel historia.

Jag förstår inte det hela med att förvränga en historia så att det ska låta mer hemskt/coolt,ledsamt eller vad nu historien handlar om, än vad det egentligen är? varför överdriva allt hela tiden? man tycker ju inte mer synd om den personen som berättar, eller gör man? Inte jag i alla fall. Det blir att man inte riktigt lyssnar på personen, man  nickar till vid rätt tillfälle lägger in en kommentar som typ " va? nej gjorde han det? men shit?!" ah ni vet vad jag menar. Men i egentligen tänker man.. varför överdriver hon/han?
jag var där jag med och så gjorde han inte, eller så är det så att man t.o.m. känner den personen som den pratar om och det som nu framgår i denna historien låter inte alls likt den. Antagligen så är historien  sann i grund och botten men den har jämt överdrivits en liten aning mycket. Man tycker inte synd om den personen som berättar sina historier på detta sett, man stör sig på den!
Vet inte riktigt hur jag kom in på detta men ah.. nu är det skrivet och jag borde egentligen göra mitt Histora B arbete som ska vara inne på tisdag eftersom att vi åker till Stockholm på onsdagen:)
vi hörs senare...


bilden är från 1:an i gymnasiet, är innan halloween eftersom att jag höll på med en uppgift om det. Fotografen var såklart Malin!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0