Fetisdag igår..

Igår var det som alla säker vet fetisdagen, alltså den dagen då man får äta semla. Detta var en dag som jag förr gärna hoppade över, massa bilder på goda och läskande semlor men inte ett enda café eller bageri som har glutenfritt och laktosfritt. MEN!! ICA Walinders här på norrstrand hade både och!? jag blev så himla glad! Mormor ringde självklart och beställde, till vår förvåning fick vi 2st till samma priset av en.. de var så små^^  så när jag kom hem efter skolan blev det att först äta lite middag och sedan äta semla med varm mjölk till. åååh så underbart gott det var att äta en semla! har inte ätit en semla på ca 10 år, och nej jag överdriver inte! jag kommer så väl ihåg senast då jag åt en semla; jag gick i tvåan och eftersom att det var fetisdagen fick vi alla göra vår egna semla i skolan efter lunch, ha på hur mycket grädde och mandelmassa som vi behagde. Året därpå hade jag blivit glutenintolerant och de kunde inte fixa fram en semla till mig sa de, jag fick en piggelingass. Jag var så nervös igår när jag skulle ta första skeden, tänk om det inte var gott? tänk om det blir värsta besvikelsen? väl inne med skeden i munnen med varm mjölk,smält grädde och vaniljkräm (tycker inte om mandelmassa) så blev jag helt varm i kroppen, det var underbart gott! 
Så tack verkligen TACK till ICA Wallinders på Norrstrand som hade detta!


:)

p.s. Om inte du tar det första steget ut i världen kommer du aldrig att kunna få det du drömmer om. Ta steget; för ingen annan kommer att ta det åt dig.






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0