Vi har inte en aning.

Vad vet man egentligen om sin omvärld? vad vet man om sig själv? Vad vet man om sina nära och kära?
Tänk efter hur lite man egentligen vet. Idag upptäckte t.ex. jag att vi har en av Sveriges största egoister i släkten. Att behandla andra som man själv vill bli behandlad, det talesättet talade aldrig hans mamma om för honom. Stackars krake. Nog om det.

Hela veckan har jag varit sjuk. Blir alltid däckad en vecka innan en förkylning eller något liknande ska bryta ut. Men än så länge har det inte brytit ut ordentligt. Hoppas på att det inte blir mer heller. Har pysslat så mycket som min kropp förmått mig att göra under veckan. Kändes verkligen osm jag började se ljuset i tunneln i torsdags, mellan alla kartonger här hemma. Idag kom det ännu mer kartonger. Dessutom kom alla mina grejer hem i från m&m idag. Mitt rum var det som hade minst grejer i början, nu är det det som är fullast. Dumma kläder och dumma garderob som bara skulle smula sönder när pappa skruva isär det. Så nu ska jag försöka hitta en ny. Ska försöka hinna iväg till Ikea under veckan. Kanske att vi hinner dit imorn, mamma har fortfarande inget köksbord. Så ska försöka hinna iväg och kolla på ett imorgon.
Imorgon blir det även att åka till huset och städa ur det. Det är ju helt tomt där nu. Förutom garaget då. Känns skönt. För på onsdag skrivs papprena, då kommer jag aldrig mer att se det igen. Eller jo, fast bara från utsidan.

Nu ska jag fortsätta lyssna på skivan som jag och mormor köpte idag. Älskar den! + att jag ska försöka flytta kartonger så att jag kan ta mig fram till sängen.  

foto: Google.


Godnatt.

♥♥♥






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0