Logiskt!

foto: reklam på en hemsida! www.pupstore.se
Hemma hos oss är det alltid någon som suckar över vilket halsband/sele som vi använt på Kira när vi varit ute. Jag använder alltid sele, för att när hon då drar och jag ska säga åt henne och ta henne till mig, då får jag med mig HELA Kira!! Alla tycker att vi ska ha strypkoppel, men jag vägrar! Aldrig att jag skulle låta min hund gå i en sådan hemsk sak! Den som uppfann den var nog djurplågare eller djurhatare!!
Man behöver för fan inte ens vara utbildad till veterinär för att fatta att man inte ska ha halsband på en hund som drar. Just för att när du då drar tillbaka blir det som ett ryck i nacken, vilket kan skada hundens nacke och även sedan ryggen! Sätt en bra sele på din hund så ska du få se en markant skillnad. Sedan är det mycket bättre att ha en sele på hunden om du har den lös mycket. Kira t.ex. hon är ju lös nästan varje promenad, hoppar och skuttar. Leker med sig själv och så i snön. DÅ är det bättre att ha en sele som sitter tätare inpå kroppen än att ha ett halsband som kan fastna och så överallt.

Tänk att detta har jag hållt på och tjatat om detta i snart 3 år!! Och äntligen hittar jag något vettigt som kan bevisa att jag har rätt!!!! :D
Snacka om att detta ska jag stolt visa upp för mamma sedan när hon kommer hem. Och pappa när jag ser honom:)

Så nu! kan jag börja min dag med ett leénde på läpparna. Upp ur sängen och käka frukost blir! :)

Här har ni min lilla fjant! Blandning mellan Schäfer och Border Collie! = full av energi alltså! :D haha


foto: jag
(Dåliga bilder jag vet, men det var dem första jag hittade, orkar inteleta igenom alla album. Thihi.)

Later!

♥♥♥




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0