Fixaren Elin!

Fick lite fruksot sällskap utav Malin vid halv 11 imorse! Mycket trevligt. Synd bara att vi inte har ett köksbord så vi skulle ju då sitta i vardagsrummet var det tänkt men vi stod upp i köket istället. Sedan gick hon till bussen och mot skolan, och jag fixade en hel del i köket, uppackning av kartonger m.m. Bara några få kartonger kvar, fast lampa och sådant kan tyvärr inte jag hänga upp. Men allt det andra kan jag fixa.
Bloggdesignen får nog vänta några timmar till. Ska ta nya tag nu i köket och sedan ska jag gå in i vardagsrummet tänkte jag:) Än så länge har jag inte vilat nått. Varit ute med hundarna också. FY FAN! säger jag bara, jag älsakr att ha djur men att gå ut med dem är hemskt! Eller ah inte hemskt, men sjukt jobbigt. Iaf när dem drar åt varsit håll. Den ena ska till pinnen och busa och den andra ska lukta,smaka och markera. Inte blir det bättre av att Kira är på väg att löpa igen.. vilket innebär att Tayzon säger till alla djur vi möter att hon är min så henne rör ni inte. Jobbigt och pinsamt. Som tur är så får ju en av hundarna åka hem till pappa när löpningen dragit igång "på riktigt." Får nog bli Tayzon, eftersom Kira är min och ska vara där jag är.

Är så mysigt nu när jag äntligen har fått henne till att sova i mitt rum.. hon gjorde bara det när hon var bebis men sedan började hon sova på samma ställe som Tayzon, alltså i mammas och pappas säng. Men nu efter flytten är det mitt rum som gäller! Perfekt, jag som hatar att vara ensam.

Snart slutar Mi skolan också så då blir det att prata med henne, är ju hennes första skoldag idag på den nya skolan. Var lite pirrigt imorse. Stora tjejen skulle absolut inte ha följe utav storasyster. Jag kan gå själv, är ingen bebsi längre , sa hon till mig. Nästan så att man saknar henne som bebis, mycket snällare och goare då. Fast hon var samtidigt vääldigt jobbig, skulle vara med överallt fick aldrig göra något ensam. Nu när man är älrde känner man sig nästan lite ångerfull när man jämt blev sur över att de ville vara med en, överallt. De såg ju ändå upp till en.. man var deras förebild. Skulle alltid vara som en svans.

Nej usch nu ska jag sluta prata, börjar väl böla snart bara för att jag pratar minnen. Blev som vanligt ett ganska osammanhängade inlägg. Hoppar från det ena till det andra. Men äsch, det är så jag är. Bara att gilla läget.

Mot köket och alla kartonger!


Lite bilder från vårt mys igår och imorse.

klockan som jag blev galen på!

foto:jag
Later!

♥♥♥






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0