Dagens händelser!

Började med att mormor kom hit strax innan 12. Så då gjorde jag mig iordning det sista och sedan började vi vår promenad ner till stan och bibloteket. När vi kommit ner för backen ser vi ett välbekant ansikte. Men för henne var vi nog inte lika välbekanta. Hon är nämligen senil och väldigt velig så. Hon har alltså velat bort sig ända ifrån hagaborg bort till herrhagen. Det kanske är en sträcka på ca 3km eller något. Kanske inte låter mycket men för en gammal människa är det de. Dessutom har inte vi en endaste aning om hur länge hon velat runt här. Så vi följde henne hem, såg till så at hon kom hem och allt sådant. Stackars människa. Ännu ett tecken på vad dålig välfärd vi har, eller kanske snåla söner? för dem säger at jo hon klarar sig själv. Men detta vara bara ett utav alla bevis på att hon inte gör det. Hon vet ju knappt sitt efternamn! Skäms på er söner!

Sedan efter detta, vilket tog 1h extra bestämde vi oss för att ta bussen ner till stan. Hade sådan tur så att vi kunde ta nr 13 och hamna nästan utanför bibloteket, vilket var ett utav våra stopp idag. In där lånade en engelska bok till en uppgift i skolan. Sedan gick vi ner till stan för att kika lite på rean. Vi började med att gå in i skobutik. Fann inget intressant, fortsatte in i mitt i city, in på Change för att kolla om de hade några fina BH:ar på rean. Fick jättemycket hjälp utav en tjej därinne! visade sig att jag har ahft fel storlek runt om och herregud vad fel det var. Så nu äntligen har jag fått uträttelse på vilken bh storlek jag ska ha! Skönt. Hoppas att vissa problem som tidigare varit försvinner nu! :) Tack så hemskt mycket för hjälpen! 
Efter nästan varit därinne i 30 min, var vi båda två lite smått hungriga. Eller ja, mest mormor som var hungrig, jag hade ju precis svalt frukosten typ. Gick bort till Café Royal och delade på en bakpotatis med skagen röra + sallad. Mycket gott! Sedan så åkte mormor med bussen hem och jag blev upphämtad av mamma. Hon skulle ändå släppa av en arbetskamrat på stan så då tog jag chansen att få skjuts hem ända fram till dörren!  
Nu sitter jag här vid datorn och ska snart äta middag med mamma. Vi är ju ensamna hemma idag. Pappa och Mi kommer förbi sedan och hämta lite mer kläder till Mi och sedan ska de ta med sig båda hundarna. Vilket innebär att jag har en hundfri dag imorgon! :) SKÖÖÖÖNT! kanske jag får sova i hela min säng för första gången! Annars brukar jag ju dela den med Kira och Tayzon.

Lite bilder från idag.


Boken som jag lånade, någon som läst den? är den bra? :)


Dagens outfit, Jeans, sockor, linne, kofta och sedan ytterkläderna då.
foro:jag.
Dagens shopping. Hittade 2 st. Den ena var det rea på och den andra fick jag 20% på eftersom att jag var en ny medlem. Perfekt!

Nu är blir det käk!

Later!
 
♥♥♥




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0