När man tänker efter..

Jag tycker det är så kul hur folk är ibland.
Satt nyss och pratade med en gammal kompis eller vad man ska säga som jag tappade kontakten med när vi gick ur 1:a året och hon bytte skola. Eller ah hon bytte till den bredvid men iaf.. vi hade haft lite tjafs innan skolavslutningen och sen när vi skiljdes den dagen slutade vi helt plötsligt att prata med varandra ingen förstod varför det bara blev så. Men idag fick vi båda svar på om varför, vi trodde helt enkelt att vi var sura på varandra. Hon trodde jag var sur på henne och jag trodde hon var sur på mig, ingen av oss vågade heller skriva på msn eftersom att vi var fega om jag får säga så. Men nu verkar det bli bättre igen och jag hoppas verkligen att det inte blir som sist utan kanske en bättre kontakt då Kalle Stropp & Grodan Boll hade massor med kul. KulKul.


 Sen vill jag även ta upp detta med vänskap,
folk definerar vänskap på så många olika sätt.
Jag har mött många människor i mitt liv vissa har stannat vissa har gått. Men ibland kanske man vart på stan och träffat folk, sagt hej, sagt sitt namn och sen har det inte vart mer, men ändå kallar de en för sin vän. Man är inte vänner om man träffats 1 gång och inte heller om man är med en kompis som har med sig en kompis som i sin tur hade med sig någon man blir inte vänner bara för att man umgåtts en kväll och sen aldrig mer. Man vet vem personen är men man är inte dens vän eftersom att han/hon inte vet något mer om en än ens namn det är inte vänskap. Vänskap är så mycket mer än att bara känna till någons namn, vänskap är något mycket fint och något som man ska vara rädd om. Man kanske bara har en chans i livet att få en riktigt bra vän som man verkligen känner att man kan kalla sin bästa vän. Hellre har jag en riktigt bra än flera vänner som man inte riktigt får någon direkt kontakt med. Ta vara på era chanser i livet och låt ingen liten skit sak förstöra en vänskap.
Tack för mig!


Hunden är en människas bästa vän!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Ditt namn
Bor: Vart du bor
Ålder: Din ålder

Övrigt: Valfritt text, t ex dina intressen eller om din blogg.




RSS 2.0